The Book Sacrifice Tag (Mim # 5)

Unknown | 8/05/2014 |
 
Yine kitaplarla ilgili hoş bir etkinlikte Cemre Ne Okuyor? bloğunun sahibi sevgili Cemre etiketlemiş beni. Çok teşekkür ederim Cemre J Başka blogları okuduğumda bu senaryoları ben yanıtlasam hangi kitabımdan vazgeçerim diye düşünmüştüm. Şimdi istemeye istemeye vazgeçme sırası bende L
Senaryo 1: Kitapçıda kitap seçtiğinizi düşünün, bir anda bir zombi saldırısıyla karşılaşıyorsunuz ! Etrafınız oradan oraya koşuşan insanlarla dolu, karşılık verebileceğiniz bir silahınız ya da sığınabileceğiniz bir yer yok. Tam o sırada kitapçının sahibi bir duyuruda bulunuyor. Bu zombilerin tek zayıf noktası herkesin bayıldığı ama sizin nefret ettiğiniz bir kitap. O yüzden size bunu yaşatan bir kitabı seçmeniz gerek !
Nefret etmek demesem de çok severek okumadığım bir kitap desem daha iyi olur J Bunu yanıtlamak çok zor! Herkesin bayıldığı bir kitap olmasaydı kitap adı vermek daha kolay olabilirdi. Şunu da belirtmek istiyorum, belki kitabı okurken konsantre olamadığım ya da çok sindire sindire okuyamadığım için de sevenler tarafında değilim. Cevabım, Elif Şafak “AŞK”.
Senaryo 2: Bir kuaföre gittiniz ve saçınızı yaptırdınız. Blendax reklamındaki abladan bile güzel, hacimli saçlarınız var. Derken deli gibi bir yağmur bastırıyor, şiddetleniyor, şiddetleniyor! Kendinizi korumak için hangi ''devam kitabını'' feda ederdiniz?

Boleyn Serisinin "Bakirenin Aşığı" adlı kitabını feda ederdim. Bazen serilerin son kitaplarında veya çok kalın kitaplarda çok fazla ayrıntı ve tekrar oluyor. Bu da okuyanı yavaşlatıp, kitaptan uzaklaştırıyor. Bu kitap da o tarz bir kitaptı…
Senaryo 3: Edebiyat dersinde hocanız klasiklerin ne kadar önemli olduğundan, dünyayı nasıl değiştirdiğinden bahsediyor. Ama siz bu konuşmaya katlanamıyorsunuz ve hayatınızda okuduğunuz en tiksinç klasiği hocanızın kafasına fırlatıp, gururla bunun nedenlerini açıklıyorsunuz.
Severek okuduğum klasikler de oldu ancak klasik dendiği zaman olumsuz yönleri de geliyor hemen aklıma. Birçok adı, çok fazla karakteri aklımda tutamayıp birbirine karıştırdığım Amado’nun “Gecenin Çobanları” adlı kitabı diyorum bu senaryo için. Ben sürüklenmesem de kitapları yarım bırakmayı pek sevmem. Bu kitabın da inatla, hatırı sayılır sayıda sayfasını okudum. İlgimi çeken başka bir kitap çıkınca da bu gereksiz inadımdan vazgeçtiğimi hatırlıyorum J       
Senaryo 4 : Küresel ısınmanın dünyanın anasını ağlattığı bir dünya düşünün. İnanılmaz sıcak ya da inanılmaz soğuk hava koşullarıyla yaşıyorsunuz. Eskimo ceketinizi giyip ısınmak için gayret ediyorsunuz. Isınmak için hangi kitabınızı yakardınız?
Bu senaryoya da cevabım Orhan Pamuk “Yeni Hayat”.
 

 

8 yorum:

  1. Teşekkür ederiim!. :) Sorular süpermiş bu arada! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim geri döndüğün için :)))

      Sil
  2. Teşekkürler yanıtladığın için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap söz konusu olunca zevkle yanıtladım :)

      Sil
  3. Canım teşekkürler tekrardan.

    http://kitapmeltemi.blogspot.com.tr/2014/08/the-book-sacrifice-tag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mimi yanıtladığın için teşekkür ederim Meltem :) Hemen bakıyorum yanıtlarına.

      Sil
  4. canım ben bunu yeni farkettim :) hemen yanıtlıyorum çok teşekkür ederim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merakla bekliyorum yanıtlarını canım :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler...

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP